CELEMI DECISION BASETM
CELEMI DECISION BASE®
Egy irányba húzunk
Neked is nehézséget jelent?
- Hogy a vállalat különböző részlegei nehezen értik meg egymást?
- Egymásnak feszül a pénzügy, a sales, a merketing?
- Mindenki a saját területére koncentrál a „nagy, egész kép” helyett?
- Egyes részlegek nem foglalkoznak a megtérülés kérdésével?
- A termék-, piacfejlesztés kérdését csak homályosan értik az embereid?
A CELEMI Decision BaseTM üzleti szimuláció segít, hogy a résztvevők egyben lássák a vállalati működés egyes részeit, azok egymástól való függését és egymásra történő hatását a megrendeléstől a gyártáson keresztül az értékesítésig. Így megértik az egyes részlegek döntési preferenciáit.
Előnyök
A tőke áramlásának – a megrendeléstől a gyártáson keresztül az értékesítésen át a számlázásig – és a profit megteremtésének, managelésének összetett rendszerét segít megérteni, gyakorlati szempontok alapján.
- A vezetők megértik egymás döntéseit, az együttműködés drámaian javul.
- Holisztikus képet ad egy vállalat működéséről, felfrissíti a vezetők üzleti alapokkal és folyamatokkal kapcsolatos tudását.
- A résztvevők, akár nagy kockázatot vállalva átélhetik döntéseik hatását és következményeit.
- Elsajátítható az eredménykimutatás, a mérleg és pénzügyi mutatók használata, mint tervezési segédeszköz.
- Rávilágít a befektetések megtérülésének viszonyára, egyensúlyba hozására.
- Stratégiai tervezés, költségek és egyéb folyamatok optimalizálása, kölcsönhatások átlátása, versenytársak és a piac folyamatos figyelése.
Mi is ez a szimuláció pontosan?
- Program időtartama: 2 nap (amennyiben az erőforrások lehetővé teszik, abban az esetben 2,5 nap).
- Résztvevők száma: 12-24 fő (3-4 fő/ csapat).
- A program javasolt résztvevői: közép- és felső vezetők.
- A programhoz szükséges tanácsadó létszám: 2 tanácsadó.
A Celemi Decision BaseTM a tőke áramlásának – a megrendeléstől a gyártáson keresztül az értékesítésen át a számlázásig – és a profit megteremtésének, managelésének alapelveit segít megérteni, gyakorlati szempontok alapján.
A szimulációban több tőkeintenzív (gyártó) vállalat versenyez egymás ellen dinamikusan változó piaci feltételek közepette. A szimuláció legnagyobb kihívásai, hogy a megfelelő befektetéseket a megfelelő időben indítsunk úgy, hogy a vállalat eredményessége és a megtérülés a várakozások szerint alakuljon. A kiinduló helyzetben a szimulált vállalatok azonos szintről indulva (azonos termék, gyártósor, piaci pozíció, fejlesztések) relatíve egészségesen működnek, ám, ha ezen a pályán maradnak, lassú halál vár rájuk. A vállalat vezetőségének (Marketing/ Sales, Pénzügy, Beszerzés/ Termelés, Corporate Intelligence) komoly döntéseket kell meghoznia, hogy a vállalat talpon maradjon, fejlődjön.
A szimulált vállalatot 10 éves perióduson kell végig vezetni, reagálva a változó piaci körülményekre.
A szimuláció során a következő szakaszok különülnek el
Növekedés szűkös erőforrásokkal
hosszú távú tervezés, erőforrásallokáció, meg kell találni az egyensúlyt a piacfejlesztés, termékfejlesztés és gyártási technológia között. Hogyan alakíthat ki a vállalat egy erős pozíciót és miképpen kaparinthatja meg a legjobb megbízásokat? Mennyi pénz áll rendelkezésre a befektetésekhez?
Harc a pozíciókért
megnőtt a verseny, csökkentek az árrések, a hatékonyságra és a termelékenységre kell koncentrálni. Meg kell vizsgálni a választott stratégiát, hogy jó irányba viszi-e a vállalatot. Mely termékek, piacok és technológiák nyereségesek és melyek generálnak veszteséget?
A vállalat piaci értéke
elég profitot generál-e a vállalat a tulajdonosoknak? Nőtt a vállalat piaci értéke? A profitábilitás nem egyenlő a sikerességgel! A tulajdonosok elvárják, hogy a befektetett tőkéjük olyan megtérülést hozzon, amely a pénzügyi kockázatukat is elfeledteti.
A szimuláció során az alábbi döntések kerülnek a fókuszba:
- Befektetések tervezése
- Ermék protfólió kialakítása
- Nyereséges vs. veszteséges termékek, piacok azonosítása
- Tulajdonosi elvárások azonosítása
- KPI-ok elérése
Miben segít a vállalat munkatársainak?
- Megérteni egymás döntéseit, a döntések mögött meghúzódó érdekeket
- Holisztikus kép révén felfrissíteni a vezetők üzleti alapokkal és folyamatokkal kapcsolatos tudását
- Pontosítani a mérleg, az eredmény-kimutatás és pénzügyi mutatók használatát
- A befektetések és a pénzügyi lehetőségek, illetve megtérülésük viszonyát egyensúlyba hozni