CELEMI DECISION BASETM

CELEMI DECISION BASE®

Egy irányba húzunk

Neked is nehézséget jelent?

A CELEMI Decision BaseTM üzleti szimuláció segít, hogy a résztvevők egyben lássák a vállalati működés egyes részeit, azok egymástól való függését és egymásra történő hatását a megrendeléstől a gyártáson keresztül az értékesítésig. Így megértik az egyes részlegek döntési preferenciáit.

Előnyök

A tőke áramlásának – a megrendeléstől a gyártáson keresztül az értékesítésen át a számlázásig – és a profit megteremtésének, managelésének összetett rendszerét segít megérteni, gyakorlati szempontok alapján.

Mi is ez a szimuláció pontosan?

A Celemi Decision BaseTM a tőke áramlásának – a megrendeléstől a gyártáson keresztül az értékesítésen át a számlázásig – és a profit megteremtésének, managelésének alapelveit segít megérteni, gyakorlati szempontok alapján.

A szimulációban több tőkeintenzív (gyártó) vállalat versenyez egymás ellen dinamikusan változó piaci feltételek közepette. A szimuláció legnagyobb kihívásai, hogy a megfelelő befektetéseket a megfelelő időben indítsunk úgy, hogy a vállalat eredményessége és a megtérülés a várakozások szerint alakuljon. A kiinduló helyzetben a szimulált vállalatok azonos szintről indulva (azonos termék, gyártósor, piaci pozíció, fejlesztések) relatíve egészségesen működnek, ám, ha ezen a pályán maradnak, lassú halál vár rájuk. A vállalat vezetőségének (Marketing/ Sales, Pénzügy, Beszerzés/ Termelés, Corporate Intelligence) komoly döntéseket kell meghoznia, hogy a vállalat talpon maradjon, fejlődjön.

A szimulált vállalatot 10 éves perióduson kell végig vezetni, reagálva a változó piaci körülményekre.

A szimuláció során a következő szakaszok különülnek el

Növekedés szűkös erőforrásokkal

hosszú távú tervezés, erőforrásallokáció, meg kell találni az egyensúlyt a piacfejlesztés, termékfejlesztés és gyártási technológia között. Hogyan alakíthat ki a vállalat egy erős pozíciót és miképpen kaparinthatja meg a legjobb megbízásokat? Mennyi pénz áll rendelkezésre a befektetésekhez?

Harc a pozíciókért

megnőtt a verseny, csökkentek az árrések, a hatékonyságra és a termelékenységre kell koncentrálni. Meg kell vizsgálni a választott stratégiát, hogy jó irányba viszi-e a vállalatot. Mely termékek, piacok és technológiák nyereségesek és melyek generálnak veszteséget?

A vállalat piaci értéke

elég profitot generál-e a vállalat a tulajdonosoknak? Nőtt a vállalat piaci értéke? A profitábilitás nem egyenlő a sikerességgel! A tulajdonosok elvárják, hogy a befektetett tőkéjük olyan megtérülést hozzon, amely a pénzügyi kockázatukat is elfeledteti.

A szimuláció során az alábbi döntések kerülnek a fókuszba:

Miben segít a vállalat munkatársainak?