CELEMI LIVON TM
Differenciálj, vagy eltűnsz
Neked is nehézséget jelent?
- Az egységes kommunikáció a vevők felé?
- Megküzdeni a vevőkért?
- Küzdeni a piaci versenyben?
- Megtartani a vállalat piaci pozícióját?
- Nyereségesnek maradni?
A Celemi Livon™ üzleti szimuláció segít a marketingkommunikáció, az image/ reputáció építés, a marketing budget meghatározás fontosságának megértésében úgy, hogy a nyereségesség is kiemelt szerepet kap.
Előnyök
Verseny a megfelelő vállalati piaci pozíció megszerzésséért - fontos döntések mérlegelése
- Hatékony marketing kommunikáció kialakítása
- A piackutatás eredményeinek értelmezése
- Az ügyfelekre történő jobb ráhangolódás
- Az ügyfél targeting
- Az ügyfelek viselkedésnek és döntési preferenciájának megértése
- A marketingstratégia és taktika mélyebb megértésében
Mi is ez a szimuláció pontosan?
- Program időtartama: 1,5 nap.
- Résztvevők száma: 8-20 fő/ piac (2-5 fő/ csapat), vagy ennek a létszámnak a többszöröse (kétszerese, esetleg háromszorosa). Amennyiben ekkora létszámmal számolunk, abban az esetben 2, 3, illetve több párhuzamos „piac” működését bonyolítjuk le.
- A program javasolt résztvevői :product/brand/ marketing vezetők; sales/ szerviz vezetők; területi értékesítési vezetők, értékesítési-, szervizes munkatársak.
- A programhoz szükséges tanácsadó létszám: „Piaconként” 1 tanácsadó.
A Celemi LivonTM a marketing és branding alapelveit segít megérteni, gyakorlati szempontok alapján.
Négy vállalat küzd ugyanazon vevőkért növekvő piacon, kemény verseny mellett. A kiindulási helyzetben a négy vállalat ugyan eltérő pozícióban áll az ügyfelek előtt, de az ügyfelek nem látnak különbséget az egyes termékkínálatok, szolgáltatások között. Mindenki azonos ügyfélbázissal indul, eltérő vállalati háttérrel.
A szimuláció legnagyobb kihívása egy nyereséges ügyfélbázis kiépítése és megtartása. Cél úgy pozícionálni a vállalatot, hogy az megfeleljen a célcsoport elvárásainak, azaz a marketing kommunikációnk azon vevőket szólítsa meg, akiket valóban megcélzunk. Eközben folyamatosan fejlesztjük a vállalatot és egyik szemünket a befektetők által elvárt nyereség biztosításán kell tartanunk. A befektetők elvárása erős presszióval bír a vállalat managementjére. Ehhez erős piaci pozícióra, nyereséges működtetésre, illetve ennek megtartására van szükség.
Nagyobb létszám esetén két szimultán piacon zajlik a verseny. A közös vállalatok meghatározzák a vállalati stratégiai és taktikai irányát (központi marketing). A közösen meghatározott „központi” marketingtől nem térhetnek el (csak úgy, mint a valóságban), ám az egyes vállalatok a lokális piaci helyzetre reagálva részben módosíthatják, kiegészíthetik a központilag meghatározott irányvonalat, ha ezzel stratégiai előnyre tesznek szert. Így a résztvevők megtapasztalják, hogyan lehet a globális stratégiát adaptálni a lokális piaci feltételekhez.
A szimuláció során az alábbi döntések kerülnek a fókuszba:
- Célcsoport analízis
- Arculat kialakítás
- Reklámozási stratégia
- Árazási stratégia
Miben segít a vállalat munkatársainak?
- Megérteni a fókuszált kommunikáció fontosságát
- Átlátni, milyen előnyökkel/hátrányokkal jár a direkt harc a versenytársakkal
- Felmérni, milyen előnyökkel/hátrányokkal jár a réspiac kihasználása
- Értelmezni a pozícióvédelmet/új pozíció keresést (újrapozícionálást)
- Javítani a sales és a marketing közötti kommunikációt