CELEMI ENTERPRISETM
Maradj talpon a változó világban
Neked is nehézséget jelent?
- A gyorsan változó piaci elvárások követése?
- Felkészülés a rapid piaci változáskora?
- A megváltozott piaci helyzetre történő gyors reagálás?
- A termékportfólió gyors megváltoztatása?
- A megfelelő ügyfélkör meghatározása, megcélzása?
- A marketing költségek megfelelő kialakítása?
- A fejlesztési budget tényleg hatékony allokálása?
ACELEMI EnterpriseTM üzleti szimuláció segít felkészülni a – mai világunkra oly’ jellemző – gyors piaci változások okozta helyzetek történő felkészülésre, a piaci szereplők változó elvárásaira való gyors reagálásra. Mindeközben meg kell teremteni a vállalat jövőjét mind emberi erőforrások, mind termékek, mind marketing területen.
Előnyök
Gyors reagálás a piaci változásokra
- Megfelelő piaci pozíció elnyerése
- A megcélzott ügyfélkör megszerzése a versenytársak elől
- A megcélzott ügyfélkör elvárásainak megfelelő termékportfólió kialakítása
- Hatékony, célzott marketing aktivitás kialakítása
- Az ügyfelek magas szintű kiszolgálása
- A vállalati erőforrások folyamatos fejlesztése limitált anyagi keretek felhasználásával
- A pénzügyi eredmények egyensúlyban tartása
Mi is ez a szimuláció pontosan?
- Program időtartama: 1,5-2 nap.
- Résztvevők száma: 12-30/ piac (3-5 fő/ csapat), vagy ennek a létszámnak a kétszerese. Amennyiben ekkora létszámmal számolunk, abban az esetben 2 párhuzamos „piac” működését bonyolítjuk le.
- A program javasolt résztvevői: felső- és közép vezetők, értékesítési-, szervizes-, back office munkatársak.
- A programhoz szükséges tanácsadó létszám: 2 tanácsadó
A Celemi EnterpriseTM a változó piaci történések alapelveit segít megérteni, gyakorlati szempontok alapján.
A szimulációban több vállalat küzd kezdetben növekvő, majd lassuló piacon, erősen változó piaci helyzetek közepette. Így a szimuláció kihívása többek között, hogyan tudjuk a vállalat humánerő erőforrásait a stratégia mögé állítani úgy, hogy közben gyorsan változnak a piaci feltételek, lehetőségek, vevői igények, a piac potenciális felvevőképessége.
A szimulációban a résztvevőknek különböző szerepeket betöltve kell menedzselniük egy – egy vállalatot, a vállalat vezetőségének kell kialakítania és sikerre vinnie a győztes stratégiát, hozzá rendelve a taktikai elemeket. Többek között olyan döntésekkel kell szembenézniük a résztvevőknek, hogy mennyi munkatársat alkalmazzunk, vagy inkább dolgozzunk külsősökkel? Termékfejlesztésre vagy a marketingre költsünk? Milyen ügyfeleket célozzunk meg, milyen termékmix-szel? 8 év szimulálása alatt az egyes vállalatok piaci teljesítménye és üzleti ajánlata alapján nyernek, vagy veszítenek el ügyfeleket. Így a csapatok olyan kihívásokkal találkoznak, melyek a stratégiai gondolkodást, a gyors reagálást és adaptál(ód)ást helyezi a fókuszba.
A résztvevők megtanulják, hogyan tudják kezelni a „multi tasking” helyzeteket, miért fontos a piac ismerete, hogyan tudunk a lehető leghatékonyabban, leggyorsabban reagálni a piaci változásokra. Mindezt úgy, hogy a vállalat nyereségessége folytonos maradjon.
A szimuláció során az alábbi döntések kerülnek a fókuszba:
- Jelenre vs. jövőre tekintés
- Pénzügyi tervezés alapjai (humánerőforrás fejlesztés, termékfejlesztés, marketing)
- Marketing befektetés tervezés
- Vevőszegmentálás
- Pozicionálás
Miben segít a vállalat munkatársainak?
- Vevői igények, értékek és preferenciákat azonosítani
- Vevőszegmentálást kialakítani
- Erőforrásokat megfelelő módon kihasználni
- Megfelelő információkon alapuló vevő-priorizálás
- Versenyképesnek maradni a változó piaci körülmények ellenére