CELEMI LIVON LITETM
Az ügyfelek hatalma
Neked is nehézséget jelent?
- A cég, illetve a termék/ szolgáltatás pozícionálása?
- Pontosan végrehajtani az ügyfélszegmentációt?
- Meghatározni az árazási stratégiát?
- Kialakítani a branding-et?
- Költségvetést tervezni?
A CELEMI Livon LiteTM üzleti szimuláció segíti az alapszintű marketing és brandépítés elveinek kialakítását.
Előnyök
Vállalati marketing és branding formálása
- Piaci részesedés értelmezése
- Versenyelőnyök kiaknázása
- Marketing Investment és erőforrások elosztása
- Promóció jelentősége
- Jövedelmezőség tervezése
- Árképzés kialakítása
- Szegmentáció kialakítása
- Vevő profil meghatározása és targetálás
Mi is ez a szimuláció pontosan?
- Program időtartama: 1 nap (6-8 óra)
- Résztvevők száma: 4-12 fő (2-3 fő/ csapat).
- A program javasolt résztvevői: marketing és értékseítési munkatársak.
- A programhoz szükséges tanácsadó létszám: 1 tanácsadó.
A CELEMI Livon LiteTM üzleti szimuláció az alapszintű marketing és márkaépítés alapelveinek kialakítását segíti. A pusztán elméleti megközelítés során a megszerzett tudás könnyen elillan, amiben a gyakorlati megközelítés, a szimulációban való részvétel megoldást jelent.
A szimuláció kezdetén 4 vállalat küzd egymással kiélezett piaci versenyhelyzetben, egy szűk piaci szegmensben. Az egyes cégek egymáshoz képest alig mutatnak különbségeket, így nem beszélhetünk lojális ügyfélkörről sem, ami nyugtalansággal tölti el a vezetőséget. A csapatoknak el kell dönteniük, hogyan használják fel legjobban korlátozott erőforrásaikat annak érdekében, hogy vonzóvá tegyék magukat a vásárlók szemében.
Az ügyfelek igényei időről időre változnak, amire időben kell reagálni. Ennek hiányában könnyen veszíthetünk ügyfelet, ez pedig bevételkiesést jelent. Képesnek kell lennünk a piaci szereplők elvárásainak megfelelően kommunikálni a vevőkkel, megmutatni nekik a megfelelő értéket és az elvárt módon kiszolgálni őket.
A szimuláció során az alábbi döntések kerülnek a fókuszba:
- Ügyfelek bevonzása és megtartása, azaz ügyfélbázis kiépítése
- Erősségek és azok kiaknázása
- Profil, megjelenés és annak kommunikálása a vevők felé
A szimuláció értékelésekor ezekre a kérdésekre keressük a választ:
- Sikerült-e a megfelelő pozíciót kialakítani és azt megvédeni?
- Azokat az ügyfeleket sikerült-e megnyerni magunknak, akiket valóban szerettünk volna?
- Képesek voltunk-e tartani az árszintet, vagy belefutottunk az árversenybe?
- Nyereségesek voltunk, vagy vesztesléget termeltünk?
Miben segít a vállalat munkatársainak?
- A hatékony marketing kommunikáció kialakításában
- A piackutatás eredményeinek értelmezésében
- Az ügyfelekre történő jobb ráhangolódásban
- Az ügyfél targetingben
- Az ügyfelek viselkedésnek és döntési preferenciájának megértésében
- A marketingstratégia és taktika mélyebb megértésében